Tere! - Reisverslag uit Gronsveld, Nederland van Maike Schmeitz - WaarBenJij.nu Tere! - Reisverslag uit Gronsveld, Nederland van Maike Schmeitz - WaarBenJij.nu

Tere!

Blijf op de hoogte en volg Maike

29 Juni 2015 | Nederland, Gronsveld

48 dagen nog. *Holy shit, nog maar 48 dagen!?*. Op dit moment zit ik in een zomerjurkje met een koud glas water in de tuin, met de nodige reisgidsen over de Baltische staten om me heen, vanaf 16 augustus zit ik namelijk in Estland. Het land van cider, Kali en roggebrood, van een van de moeilijkste talen van de wereld, van langlaufen, een nationale sport met een reuze schommel, een hoofdstad uit een middeleeuws sprookje, grote lege vlaktes, uitgestrekte moerassen, bossen, maar vooral lange en koude winters.

Waarom ik dan in godsnaam voor Estland gekozen heb, in plaats van een verlengde zomer in Italië of Spanje? Ik wilde eigenlijk wel eens een keer iets anders. Daarom, heb ik gekozen voor de universiteit van Tartu! Om ook jullie thuis in Nederland, of ergens op deze aardbol, van mijn avonturen op de hoogte te houden, heb ik besloten vanaf augustus een blog bij te houden.

Een adres heb ik nog niet, dat zou rond deze maand moeten komen, maar ik spreek nu al mijn waardering uit voor degene die mij bevoorraad met stroopwafels, dropjes en hagelslag!

Hüvasti!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maike

Actief sinds 29 Juni 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5304

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Januari 2016

Studeren in Tartu

Landen bezocht: